پیش فرض

انواع مختلف گیره ساپورت لوله

انواع گیره ساپورت لوله

گیره ها و آویزهای نگهدارنده می توانند به نگه داشتن لوله های شما در جای خود کمک کنند تا جابجا یا شکسته نشوند. آنها همچنین می توانند به شما در آویزان کردن وسایل مختلف از لوله ها مانند پنکه های سقفی، وسایل روشنایی و سایر لوازم خانگی کمک کنند. هنگام کار بر روی یک سازه، داشتن تکیه گاه لوله مناسب ضروری است. این تکیه گاه های لوله به ثابت نگه داشتن لوله در هنگام کار کمک می کند. تکیه گاه مناسب لوله، فشار را کاهش می دهد و مطمئن می شود که هنگام کار روی لوله موقعیت خود را تغییر نمی دهید. به این ترتیب، هنگامی که کار خود را تمام کردید و برای ادامه کار آماده شدید، همه چیز دوباره در همان مکان قرار خواهد گرفت. با وجود انواع مختلفی از ساپورت‌های لوله با قیمت‌های مختلف، تشخیص اینکه چه نوع پشتیبانی برای نیازهای شما ایده‌آل است می‌تواند مشکل باشد. شما نمی خواهید پول یا زمان خود را با چیزی که کار را انجام نمی دهد تلف کنید. در اینجا چند نکته برای خرید وجود دارد که به شما کمک می کند پشتیبانی لوله مناسب برای پروژه خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با بست عایق دار کلیک کنید.

انواع پشتیبانی لوله

هنگام خرید ساپورت لوله، دانستن اینکه چه نوع پشتیبانی برای شما در دسترس است، مفید است. متداول ترین انواع ساپورت لوله ها به شرح زیر است:

1. تکیه گاه های زین لوله

تکیه گاه های لوله زین معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند و برای لوله های گرد صاف مانند لوله های گاز طراحی شده اند.

2. پایه های لوله

پایه های لوله برای حمایت از لوله ها به صورت عمودی یا افقی مستقیم و تحت فشار استفاده می شود. پایه های لوله بیشتر از آلومینیوم ساخته شده اند و اغلب به همراه زین های لوله برای پشتیبانی از طول های مختلف لوله استفاده می شوند.

3. آویز لوله

آویز لوله برای آویزان کردن لوله ها از سقف یا دیوار استفاده می شود. آنها را می توان از فولاد گالوانیزه، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و یا مواد دیگر ساخت.

گیره های لوله

گیره های لوله برای نگه داشتن لوله ها در جای خود در حالی که تحت فشار هستند استفاده می شود. آنها معمولاً از فولاد ضد زنگ، روی یا سایر آلیاژهای با دمای بالا ساخته می شوند.

براکت های پشتیبانی لوله

اینها رایج ترین نوع پشتیبانی از لوله های موجود هستند. آنها معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند و برای اتصال به یک قاب چوبی، فلزی یا فولادی طراحی شده اند. براکت های لوله در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند که به شما این امکان را می دهد که بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرید. برخی از براکت های پشتیبانی لوله را می توان بر روی سقف نصب کرد و برخی دیگر را می توان برای پشتیبانی از لوله های سقفی استفاده کرد. براکت های لوله نیز موجود است که می تواند لوله های گرد و مربع را در خود جای دهد.

آویز ساپورت لوله

آویزها برای استفاده با زین های لوله و پایه های لوله طراحی شده اند. آنها از فولاد قوی ساخته شده اند و روی دیوار یا سقف نصب می شوند. آویزها به شما این امکان را می دهند که لوله ها را از سقف یا دیوارها بدون استفاده از پیچ یا سوراخ کاری در سازه آویزان کنید. آویزها در اشکال، اندازه ها و مواد مختلف موجود هستند. می توانید آویزهایی پیدا کنید که برای لوله های گرد، لوله های مربعی و حتی لوله های مستطیلی طراحی شده اند.

بیشتر بدانید: بست لوله چیست و انواع آن کدامند؟

زین لوله قابل تنظیم

تکیه گاه های لوله زین معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند و شکل زین دارند. آنها معمولاً برای پشتیبانی از سیستم های لوله کشی تحت فشار یا بسیار طولانی مانند لوله های گاز طبیعی استفاده می شوند. تکیه گاه های لوله زین در اندازه ها و مواد مختلفی وجود دارد. آنها با پایه ای طراحی شده اند که به یک پایه بتنی پیچ شده است. از آنجایی که آنها از آلومینیوم ساخته شده‌اند، وزن نسبتاً سبکی دارند که حرکت آنها را در محل کار آسان می‌کند.

پایه های لوله

اینها رایج ترین نوع پشتیبانی از لوله های موجود هستند. پایه های لوله معمولاً از فولاد ساخته می شوند و برای نگه داشتن لوله به صورت عمودی یا افقی طراحی شده اند. پایه های لوله برای تحمل بارهای سنگین طراحی شده اند و پایه های لوله آلومینیومی محبوب ترین هستند، اما می توانید پایه های لوله ساخته شده از فولاد ضد زنگ، روی و سایر آلیاژهای با دمای بالا را نیز پیدا کنید.

گیره های پنوماتیک

این گیره ها به لوله های رزوه دار مانند لوله هایی که در سیستم توزیع آب یا سیستم گاز یافت می شوند، متصل می شوند. می توانید از گیره های پنوماتیک برای نگه داشتن تسمه ها، شیلنگ ها یا هر چیز دیگری که به لوله ها وصل می کنید استفاده کنید. گیره های پنوماتیک بیشتر در محیط های تجاری استفاده می شوند، اما می توانید آنها را در فروشگاه های لوازم لوله کشی پیدا کنید. گیره های پنوماتیک با باد کردن یک مثانه پلاستیکی هر زمان که لوله فشرده می شود کار می کند. این موضوع باعث باز شدن گیره می شود. معمولاً باید به پمپاژ هوا به داخل گیره ادامه دهید تا زمانی که متوقف شود، اما اگر بخواهید می تواند به طور مداوم کار کند. بهترین بخش گیره های پنوماتیکی این است که خیلی گران نیستند. آنها بادوام ترین گیره نیستند و اغلب برای نگه داشتن تسمه استفاده می شوند، اما چسبندگی خوبی روی لوله های رزوه دار ندارند.

گیره آرنج

اینها رایج ترین گیره ها برای لوله کشی خانه هستند. آنها دارای یک خم 90 درجه در یک انتهای گیره هستند که به شما این امکان را می دهند که روی لوله ها آب بندی خوبی داشته باشید. گیره های آرنجی نیز در اندازه های مختلف وجود دارند، بنابراین می توانید مناسب ترین مورد را برای کاربرد خود انتخاب کنید. کار با آنها آسان است و می توانید تقریباً هر چیزی را به آنها وصل کنید. همچنین می‌توانید از گیره‌های آرنجی برای آویزان کردن اشیا استفاده کنید، زیرا آنها چسبندگی وسیعی دارند. دلیل دیگری که مردم از آنها استفاده می کنند این است که ارزان هستند. اشکال اصلی گیره های زانویی این است که لوله ها را خیلی محکم نگه نمی دارند واگر از لوله ها بیفتند به راحتی آسیب می بینند.

پشتیبانی از لوله عمودی

از تکیه گاه های لوله عمودی برای آویزان کردن اجسام از سقف استفاده می شود. برای استفاده از این موارد، ابتدا باید یک طناب یا زنجیر را از سقف به لوله ای در زیر شیئی که می خواهید آویزان کنید وصل کنید. سپس، از آویز لوله برای آویزان کردن شی از لوله استفاده کنید. این نوع ساپورت لوله مخصوصاً برای آویزان کردن وسایل روشنایی و سایر وسایل مفید است. انواع مختلفی از تکیه گاه های لوله عمودی از جمله سیستم های زنجیره ای، سیمی و ریلی وجود دارد. سیستم های زنجیره ای رایج ترین هستند و با گیره به سقف متصل می شوند. همچنین می‌توانید زنجیرهایی بخرید که دارای مکانیزم ضامن دارهستند، بنابراین به طور خودکار با هر ارتفاعی که آنها را تنظیم می‌کنید تنظیم می‌شوند. سیستم های سیمی و ریلی مشابه هستند و به یک مسیر در سقف متصل می شوند. می توانید موقعیت مسیر را تغییر دهید و به شما این امکان را می دهد که به راحتی جسمی را که از تکیه گاه آویزان است قرار دهید. این سیستم ها معمولا گران تر از سیستم های زنجیره ای هستند.

بسته بندی های لغزنده

این روکش‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، بنابراین می‌توانید مناسب‌ترین مورد را برای موقعیت خود پیدا کنید. آنها معمولاً به صورت مجموعه ای از پنج بسته ارائه می شوند و هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده اند. برخی از اهداف متداول عبارتند از اتصال دو لوله، ایجاد یک مانع مایع، یا نگه داشتن یک لوله در محل. روکش های لغزنده اغلب گران تر از سایر انواع تکیه گاه لوله هستند. آنها همچنین همه کاره نیستند، زیرا برای یک هدف خاص طراحی شده اند. شما نمی توانید از آنها برای نگه داشتن لوله ها یا اتصال لوله ها استفاده کنید. بهترین بخش در مورد آنها تطبیق پذیری آنها است. بسته به شکل و اندازه روکش می توان از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کرد.

چوب لباسی محافظ

آویزهای محافظ نسبت به سایر انواع تکیه گاه لوله، مانند روکش های لغزنده، سیستم های زنجیره ای و سیستم های ریلی ایمن تر هستند. آنها اغلب در مکان های عمومی مانند مدارس و فرودگاه ها استفاده می شوند. بهترین بخش در مورد آنها امنیت آنها است. آنها یک نوار لاستیکی اضافی در وسط دارند که از افتادن آنها از لوله ها جلوگیری می کند. یکی دیگر از دلایلی که مردم آویزهای محافظ را ترجیح می دهند این است که دامنه چسبندگی بالایی دارند. می توانید آنها را تقریباً در هر جایی در طول لوله قرار دهید. این بدان معناست که شما می توانید از آویز محافظ در انواع نسبتاً گسترده ای از لوله ها استفاده کنید. اشکال اصلی آویزهای محافظ گران ترین نوع تکیه گاه لوله هستند.

نکاتی برای خرید بهترین ساپورت لوله

انواع مختلفی از گیره ها و آویزها برای استفاده در دسترس هستند و انتخاب مناسب می تواند گیج کننده باشد. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب بهترین گیره یا آویز برای نیازهای خود کمک کند:

  1. به دنبال تکیه گاه های لوله ای باشید که از مواد بادوام ساخته شده اند. گیره هایی که خیلی سست یا ارزان هستند ممکن است تحت فشار بشکنند.
  2. به یاد داشته باشید که ساپورت های لوله برای اهداف خاصی طراحی شده اند. اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی نیاز دارید، با یک متخصص آگاه، مانند یک لوله کش خبره مشورت کنید. آنها می توانند به شما در انتخاب بهترین گیره یا آویز برای موقعیت خود کمک کنند.
  3. به خاطر داشته باشید که تکیه گاه های لوله در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. بسته به موقعیت، ممکن است نیاز داشته باشید یکی را بخرید که خیلی بزرگ یا محکم نیست، اما برای استفاده مناسب است.
  4. اطمینان حاصل کنید که پشتیبان لوله ای خریداری می کنید که بتواند فشار را تحمل کند و بتواند بار مورد نیاز خود را نگه دارد.
  5. حفاظ لوله را فراموش نکنید. حفاظ های لوله می توانند به محافظت از لوله ها در برابر آسیب کمک کنند و می توانند به شما کمک کنند تا بهترین پشتیبانی لوله را برای نیازهای خود انتخاب کنید.
  6. همیشه قبل از استفاده از لوله تست درایو پشتیبانی کنید. اگر تکیه گاه لوله خیلی سفت یا خیلی ضعیف است، نمی خواهید خطر آسیب رساندن به لوله های خود را داشته باشید.
  7. تفاوت بین تکیه گاه لوله و آویز لوله را بدانید. آویزها برای نگه داشتن اجسام طراحی شده اند، در حالی که تکیه گاه ها برای نگه داشتن لوله ها طراحی شده اند.
  8. لوله های خود را خالی و عاری از زباله نگه دارید. اگر لوله ها مسدود شوند، ممکن است در معرض آسیب قرار گیرند.

به دنبال تکیه گاه های لوله با بررسی های خوب باشید که به احتمال زیاد فشار را تحمل می کنند.

  1. به یاد داشته باشید که ساپورت های لوله یک راه حل دائمی نیستند. برای ایمن نگه داشتن لوله های خود، باید از افتادن یا آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید.

برای آشنایی با نکات هنگام خرید پروفیل گالوانیزه کلیک کنید.

قرقره لوله چیست؟

قرقره لوله که به آن کویل نیز می گویند معمولاً برای لوله با قطر کوچک که باید در فواصل طولانی حمل شود، مانند لوله هایی که برای انتقال نفت و گاز طبیعی استفاده می شود؛ مانند سایر تکیه گاه های لوله، قرقره ها در اندازه ها و مواد مختلف موجود هستند. آنها در هر دو سبک تک جداره و چند جداره عرضه می شوند. آویزهای لوله برای پشتیبانی از سیستم های لوله کشی افقی در بالای سطح زمین طراحی شده اند. آنها معمولاً از فولاد ساخته می شوند، اما می توانید آنها را از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا سایر فلزات غیر آهنی نیز بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *