عایق ها

چگونه نیاز یک خانه به عایق را بررسی کنیم؟

عایق

عایق بندی منازل یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌های انرژی محسوب می‌شود. اما متاسفانه اکثر افراد از نوع عایق به کار برده شده در منازل خود بی‌اطلاع هستند. در این مقاله قصد داریم به روش‌های مختلفی بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا خانه شما به عایق بندی نیاز دارد یا خیر؟

ورود هوا از بیرون

اگر هنگام تماشای تلویزیون احساس کردید نسیم خنکی در خانه شما در حال جابجایی است، سعی کنید منبع آن را بیابید تا ببینید آیا راه حل سریعی برای رفع آن وجود دارد یا خیر؟ برای این کار می‌توانید اطراف در‌ها، پنجره‌ها، زیر شیروانی، اتصالات دیوار و سقف و بین پارکت‌های کف خانه را بررسی کنید. سریع‌ترین راه حل برای جلوگیری از ورود هوا به داخل، این است که از نوار‌های فوم در اطراف در‌ها و دریچه‌ها استفاده کنید و تمامی شکاف‌ها و ترک‌ها را با درزگیر بپوشانید. در برخی موارد ممکن است برای انجام کار‌های اساسی به افراد حرفه‌ای نیاز داشته باشید.

گواهی عملکرد انرژی یا EPC

گواهی‌های عملکرد انرژی، گواهی‌هایی هستند که هنگام خرید و فروش خانه ارائه می‌شوند و میزان حفظ گرمای خانه را با مقیاس‌های مختلفی نشان می‌دهند. در این گواهی‌ها، مقیاس A تا G را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که EPC منقضی نشده باشد. گواهی‌های EPC معمولا 10 سال اعتبار دارند و نوع مدرن آن‌ها انواع عایق‌های مناسب برای خانه را توصیه می‌کنند و هزینه‌های مربوط به صرفه جویی را ارائه می‌دهند.

سن خانه

با توجه به سن خانه نیز می‌توانید به میزان عایق نصب شده در خانه خود برسید. اگر خانه شما چند ساله است، می‌توانید با کنترل ساختمان نیاز به عایق آن را بررسی کنید. خانه‌هایی که قبل از سال 1920 ساخته شده‌اند معمولا عایق چندانی ندارند، زیرا طبق مقررات ساختمانی قدیمی نیازی به عایق بندی نبوده است. خانه‌هایی که بین سال‌های 1920 تا 1990 ساخته شده‌اند، خانه‌هایی با فضای خالی میان دیوار‌های داخلی و خارجی هستند که حفره‌های موجود آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

زیر شیروانی و طبقات

اگر به زیر شیروانی خود دسترسی دارید، حتما ضخامت عایق آن را مورد بررسی قرار دهید. در حال حاضر، عمق توصیه شد برای عایق حداقل 270 میلی متر عایق پشم معدنی است. چند سال پیش، عمق توصیه شده 200 میلی متر و قبل از آن 100 میلی متر بود. بنابراین حتی اگر عایق نصب شده باشد، این احتمال وجود دارد که بتوانید مقدار آن را افزایش دهید.

همین موضوع در مورد عایق بندی کف نیز وجود دارد. اگر می‌توانید از طریق یک دریچه به زیر زمین یا سطح زیرین طبقه دسترسی بیابید و نگاهی به عایق‌ها بیندازید. اگر خانه شما دارای طبقات چوبی مرتفع با فضای خالی در زیر آن است، احتمالا عایق کف وجود دارد. زیرا کف‌های بدون عایق قسمت زیادی از اتلاف گرما در خانه را به خود اختصاص می‌دهند.

راه حل‌های ساده‌تری نیز برای کف‌های سرد وجود دارد که شامل قرار دادن یک زیر‌انداز عایق در زیر فرش یا استفاده از فرش‌های ضخیم‌تر روی پارکت‌های کف می‌شود.

هنگامی که در خانه خود تمامی موارد فوق را بررسی کردید و تصمیم گرفتید که کدام قسمت از خانه به عایق کری نیاز دارد، باید انواع عایق را بررسی کنید و عایق مناسب خود را بیابید.

منبع: evergreenenergy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *