عایق ها

مزایا و معایب عایق فایبرگلاس

عایق فایبرگلاس، عایقی است که در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب کاهش انتشار گرما، سرما و سر و صدا می‌شود. این عایق‌ها که از پلاستیک تقویت شده به صورت الیاف شیشه‌ای بسیار ظریفی ساخته شده‌اند، هوا را به دام می‌اندازند و موجب گرم نگه داشتن محیط در زمستان و خنک نگه داشتن آن در تابستان می‌شوند. عایق‌های فایبرگلاس معمولا به دو صورت رولی و یا پر‌کننده شل در بازار موجود می‌باشند و انواع دیگری مانند تخته‌های سفت و سخت و عایق کانال آن نیز تولید شده است.

مزایای عایق فایبرگلاس

عایق فایبرگلاس مزایای بسیاری دارد که در زیر به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

کاهش هزینه‌های انرژی

با نصب عایق فایبرگلاس در خانه، می‌تواند هزینه‌های مربوط به انرژی را تا حد زیادی کاهش دهید. استفاده از این عایق‌ها یک راه بسیار عالی برای بهبود بهره وری انرژی است که با به دام انداختن هوا، موجب صرفه جویی در انرژی می‌شود. در واقع داشتن عایق فایبرگلاس در خانه می‌تواند مصرف انرژ را تا 40% کاهش دهد و از انتشار گرما و سرما جلوگیری کند.

کاهش سر و صدا

عایق بندی با فایبرگلاس که یک عایق صوتی نیز محسوب می‌شود، می‌تواند از ورود صدا‌های خارجی به محیط جلوگیری کند و حتی سر و صدای محیط‌های داخلی را نیز کاهش دهد.

نسوز

عایق‌های فایبرگلاس نسوز هستند و به همین دلیل برای دیوار‌های داخلی خانه، عایق کاری سقف و اطراف چراغ‌ها و وسایل الکتریکی نیز قابل استفاده است.

نصب آسان

نصب و نگهداری عایق فایبرگلاس بسیار ساده انجام می‌شود و این ویژگی یکی از علت‌های محبوبیت این عایق در میان افراد است.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع عایق و روکش های آن

معایب عایق فایبرگلاس

عایق فایبرگلاس معایب بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمانی که تفاوت قابل توجهی میان دمای بیرون و دمای داخلی وجود دارد، استفاده از عایق فایبرگلاس چندان موثر نیست زیرا گرما را در داخل محیط نگه می‌دارد و اثربخشی کمتری خواهد داشت.

عایق فایبرگلاس نباید با آب و رطوبت در تماس باشد زیرا اگر خیس شود، کیفیت خود را از دست می‌دهد.

بیشتر عایق‌های فایبرگلاس حاوی مواد سرطان زا هستند و استنشاق آن‌ها به مرور زمان مشکلات بسیار جدی را برای سلامتی افراد ایجاد می‌کند.

عایق فایبرگلاس با گذشت زمان فروکش می‌کند و توانایی خود را از دست می‌دهد. این موضوع زمانی که از این عایق در دیوار‌های داخلی یا روی تیر‌ها استفاده می‌شود، اهمیت ویژه می‌یابد.

منبع: bindasmalgeneraltrading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *